اولین و بزرگترین فروشگاه آنلاین بلبرینگ در ایران

رولبرینگ مخروطی

در یک رولبرینگ مخروطی (رولربیرینگ مخروطی) غلتک ها حالت مخروطی دارند. رولربیرینگ های مخروطی قابلیت تفکیک شدن دارند؛ به گونه ای که در این بیرینگ ها مجموعه غلتک ها و قفسه روی رینگ داخلی سوار است و رینگ خارجی قابل تفکیک می‌باشد. این بیرینگ ها به نام سری 30000 شناخته می شوند. به عنوان مثال بیرینگ با کد فنی 32212 یک رولبرینگ مخروطی است.

طراحی بیرینگ های مخروطی به گونه ای است که آن ها را برای تحمل بارهای مرکب (شعاعی و محوری) مناسب ساخته است. میزان تحمل بار محوری توسط یک رولربیرینگ مخروطی به زاویه تماس آن بستگی دارد و هر قدر این زاویه بزرگتر باشد، قدرت تحمل بار محوری افزایش می یابد. شکل زیر یک رولربیرینگ مخروطی را به همراه زاویه تماس آن نشان می دهد.

رولربیرینگ های مخروطی یکی از پرکاربردترین انواع بیرینگ های غلتشی هستند. این بیرینگ ها در مواردی از قبیل توربین های بادی، گیربکس های صنعتی و کارخانجات فولاد به کار گرفته می‌شوند. اما رایج ترین محل استفاده از این بیرینگ ها، در توپی چرخ خودروها است.

نمودار شکل زیر ویژگی های عملکردی رولربیرینگ های مخروطی تک ردیفه را نشان می دهد. این بیرینگ ها بارهای سنگین و سرعت های نسبتاً بالا را به خوبی تحمل می‌کنند. اما نسبت به ناترازی زاویه‌ای حساس هستند.

اما همان طور که از شکل فوق پیداست، رولربیرینگ های مخروطی تک ردیفه، نیروی محوری را تنها در یک جهت تحمل می کنند. بنابراین در مواردی که نیروی محوری در دو جهت اعمال می شود، این بیرینگ ها باید به صورت جفت بسته شوند. این رولربیرینگ ها هم مانند بلبرینگ های تماس زاویه ای معمولاً به سه حالت به صورت جفت بسته می شوند که این سه حالت در شکل زیر نشان داده شده اند.

توجه به این نکته ضروری است که در صورت نصب جفتی این بیرینگ ها به حالت پشت سر هم، باز هم مجموعه آن ها بار محوری را تنها در یک جهت تحمل می کند. بنابراین این حالت تنها وقتی استفاده می شود که نیروی محوری در یک جهت بوده و مقدار آن بیش از توان تحمل یک بیرینگ تک ردیفه باشد.

نمایش 1–16 از 375 نتیجه

فرم ورود به سایت

فرم عضویت در سایت